Vertrouwenspersoon

De vertrouwenspersoon kunt u benaderen als u een probleem ervaart (ongewenst gedrag), waarover u met iemand wil praten.

 

De vertrouwenspersoon luistert naar het probleem en zoekt samen met u naar een oplossing. Uiteraard doet de vertrouwenspersoon niets zonder eerst met u te overleggen.

 

Ongewenst of grensoverschrijdend gedrag komt overal voor en kan dus – helaas – ook binnen onze vereniging voorkomen. Wat voor de één misschien een grapje is, kan voor de ander een ongewenste omgangsvorm zijn. Het kan gaan om:

 

  • pesten,

  • bedreiging,

  • mishandeling, en/of

  • seksuele intimidatie

 

Het mooiste zou zijn dat degene direct wordt aangesproken op het gedrag dat als ongewenst wordt ervaren. Dat blijkt in de praktijk niet altijd even gemakkelijk.

Zie voor ongewenst gedrag ook de door ons vastgestelde gedragsregels.

Deze gedragsregels van  De Wherevogels zijn HIER terug te vinden.

Gevoelens van onmacht, schaamte, woede of wat dan ook kunnen reden zijn dat het slachtoffer zich niet uitspreekt en er dus mee rond blijft lopen. In zulke gevallen is het goed om bij een persoon terecht te kunnen, die niets doorvertelt en die een geheimhoudingsplicht heeft. Een vertrouwenspersoon is iemand, die luistert en die niets doet zonder eerst te overleggen met degene die de melding heeft gedaan en bekijkt wat de beste oplossing voor het probleem is.

Wie zijn de vertrouwenspersonen:

Karin van Hulsen en Katelijne Zaalberg zijn de vertrouwenspersonen binnen v.v. De Wherevogels.

Je kan met Karin en/of Katelijne telefonisch contact opnemen of stuur een mail:

Karin van Hulsen

karinvanhulsen@outlook.com

06-51932994

Katelijne Zaalberg

k.zaalberg@gmail.com

06-20697231

 

 

Indien leden, ouders, vrijwilligers of gasten van onze vereniging last hebben van ongewenst gedrag of een probleem ervaren waar met niemand over gesproken kan worden, dan kunt u contact opnemen met de vertrouwenspersoon.

 

De vertrouwenspersoon heeft onder meer de volgende taken:

 

  • Luisteren naar de klacht of het probleem;

  • In samenspraak met de persoon, die de klacht heeft gemeld, bepalen wat de te ondernemen stappen kunnen/moeten zijn;

  • Eventueel doorverwijzen naar hulpverlening

 

Het belangrijkste is dat de vertrouwenspersoon elke klacht strikt vertrouwelijk behandeld.
Alleen met toestemming van degene die de klacht of het probleem heeft gemeld, kunnen andere personen bij de zaak worden betrokken.

 

 

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!